Stuff and stuff

Minner fra Inferno Festivalen 09 – onsdagen & torsdagen

Posted in musikk by materialisten on 11/05/2009

YouTube er min venn. Nå kan jeg nemlig gjenleve noen av de fantastiske, og mindre fantastiske, konsertene jeg fikk bevitne under årets Inferno Festival, når jeg vil. Slenger med noen ord, siden anmelderen i meg ikke klarer å slukne.

Terrordrome – Inferno Festivalen, Blå 08.04.09
«This one goes out to all the girls who like to suck: No Oral Hesitation!!» *growl growl* Infernofestivalen var igang!

Blood Red Throne – Inferno Festivalen, Blå 08.04.09
Festivalens første, og mest sannsynlig siste, moshpit! Full peis og groove hele veien. Det beste øyeblikket var selvfølgelig da en liten snørrunge kom seg opp på scenen for å tøffe seg. Vokalisten fikk et godt tak i snørrungemanken og der sa det bråstopp i herjinga fra den kanten. Bare synd tøffingen ikke ble brukt som sceneprops resten av kvelden. Hadde kledd musikken.

Warlord UK – Inferno Festivalen, Rock In 08.04.09
Lydtrøbbel i starten, grumsete basslyd resten av konserten og ca ti mennesker foran scenen på Rock In imens resten av lokalet sto og smurfa ved baren. Grei thrash. Bedre på myspace.

Negură Bunget – Inferno Festivalen, Rockefeller 09.04.09
I likhet med Opeth har dette bandet snudd metallverdenen opp ned og tilbake igjen. De spilte på ’08 utgaven av Inferno også, på nå nedlagte Club Maiden. Kan hende de derfor mente de måtte endre settet. Unødvendig.

Den gangen var det trangt, svett, mørkt og hardt. I år ble det åpent, sårt og muligens litt tynt. For mange nye låter for meg, men folket generelt kaller dette en av festivalens beste konserter. Jeg er sånn… delvis enig.

Dersom metall ikke tolereres, anbefales «Norilor» videoen nedenfor – en kulturell opplevelse.

Legg igjen en kommentar

